Wednesday 6 January 2016

How to Make $$$$ in 2016!!!

After Strong Run by Tguan From RM 2.74 to current RM 3.4 ( > 30% gain)!! Congratulation to those who bought and keep under your pillow!  What will be the next one in the making?
check out Post o Tguan

Previous post on KESM

What to look for in year 2016?


What Business is KESM in?


KESM PROFILE

 

KESMI is associated with the Sunright group of companies, which is incorporated in Singapore. The KESMI Group comprises KESM Industries Berhad (KESM), KESM Test (M) Sdn Bhd (KTM) and KESP Sdn. Bhd.(KESP).

KESM and KTM is strategically located in one of the prime industrial hub in the Sg Way Free Industrial Zone in Petaling Jaya and KESP is located in Penang.

KESM has been engaged in specialized electronic manufacturing activities since 1978. KESM's primary objective is in specialized electronic manufacturing activities and serves as sub-contractor to electronic multi-national corporations. In particular, it is in the business of providing "burn-in" services to the semiconductor industry. KESM has experienced steady growth in business and was successful in becoming a public listed company in 1994.
In working closely with world class semiconductor manufacturers, KESMI has successfully introduced programs jointly with customers to support their operations. These programs involved extensive training to raise awareness, improve skills and intensify participation, so as to meet steadily rising requirements on quality and delivery. As a result of our achievements, it has given the company great satisfaction in receiving many business dealings and is poised for greater growth.


KESM ACTIVITIES

Our Activities

KESM is principally involved in specialized electronic manufacturing activities. More specifically, the company is engaged in providing burn-in services. The company has business dealings with virtually all the American semiconductor manufacturers.

Our Services
  • Semiconductor burn-in services
  • Electrical testing of semiconductor IC
  • Tape and reel assembly

Burn-in

The production of semiconductor devices is ever increasing and creates a continuous flow of demand for burn-in.
An integrated circuit may be defective at the time it is produced or it may have a latent defect which permits it to operate according to specifications for a period of time but eventually causes it to fail. Burn-in is a process of stressing semiconductors to weed out potentially weak circuits. The technique involves subjecting a device to heat and voltage stress for several hours or days and exercising it through the limits of its electrical performance. The only effective method of assuring high reliability of semiconductor is to perform burn-in.
As the demand for telecommunications, computers and consumer electronics increases, the wide range of assemblies become ever increasing.
Electrical Testing
Testing service is provided by KESM Test (M) Sdn Bhd 




So, how does KESM make money in year 2016? 
What is the growth propeller? 


  • Reduce human workforce due to more automation ( please refer to its latest annual report 2015)
  • forex gain from Stronger USD
  • increase demand for its service especially the testing of semiconductor chip! 

" The testing of semiconductor chip is our growth engine. " 

 This is the exact sentence used by the company in its latest Annual report! 

Expanding Test Services
The testing of semiconductor chip is our growth engine. The bulk of our expansion is testing devices for the automotive market. We are optimistic of a steady growth because the number of chips used in a car is increasing and even the mid-range cars are incorporating more chip contents in their car design. The number of cars is expected to grow too.
In making cars smarter and safer, new features are added into the "microcontrollers" which are widely used for integration. A single "microcontroller" combines the functions of a processor, memory and other peripherals. These chips are found in the engine control systems, Advanced Driver Assistance Systems “ADAS” applications, and also widely used in infotainment systems. The demand for "microcontroller" is increasing and this device is of relatively high value. Testing of microcontrollers for cars is one of our target markets for 2016.
With the expanding Internet of Things “IoT”, "microcontrollers" have become an even higher- volume component of the semiconductor market. These chips are used in digital cameras, mobile and wearable devices which are in high demand.
02 KESM INDUSTRIES BERHAD ANNUAL REPORT 2015
   
Strengthening Burn-in Services
Our business is about quality. The extension of test after burn-in offers our customers tremendous “value-add”. Increasing demands for intelligent cars are attracting emerging technologies. To ensure absolute reliability of the chips, the process of burn-in or stressing of chips at elevated temperature is not good enough. Automotive makers are looking at ways to test during burn-in "TDBI". "TDBI" performs tests using high temperature and critical testing patterns to accelerate the defective failures of integrated circuits. This improves quality. A new generation of chips with higher quality expectation would drive the demand for "TDBI" processing. This is a costly investment requiring very high degree of process control.
For the last 4 years, we embarked on a program to develop proprietary process tools beyond the tracking of devices flowing through our manufacturing floor. Last year, we completed the final phase of our development, providing a fully integrated flow which monitors and controls the “TDBI” process. Our system identifies how, when and where devices or equipment may fail before, during or after the burn-in and test process. This combined proprietary process offers assurance and confidence to our customers for “TDBI” processing. 


What are others factors that will propel the price higher?


  • This stocks are invested by Mr Koon Yew Yin, Ooi Teik Bee
  • Technical analysis wise: it is breaking new high with huge volume today!  


Will KESM continue its uptrend? Let's wait and see.


Let's take a look at its earning! 
You can see that the earning in last 2 quarters shooting up nicely! 








PS: I am not asking you to buy. If you buy, you are doing it at your own risk.


7 comments:

  1. Hello Everyone,

    Below is a list of the most recommended FOREX brokers:
    1. Best Forex Broker
    2. eToro - $50 minimum deposit.

    Here is a list of the best forex tools:
    1. ForexTrendy - Recommended Probability Software.
    2. EA Builder - Custom Indicators Autotrading.
    3. Fast FX Profit - Secret Forex Strategy.

    I hope you find these lists helpful...

    ReplyDelete
  2. Get daily suggestions and guides for earning $1,000s per day ONLINE for FREE.
    SUBSCRIBE NOW

    ReplyDelete
  3. Hello Everybody,
    My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

    ReplyDelete
  4. PERUSAHAAN PINJAMAN ALEXANDER GRACE
    ANDA SELAMAT DATANG DI GRACEALEXLOANCOMPANY (GALC)
    Good Day Sir / Madam: Apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk membiayai bisnis Anda atau tujuan apa pun? Kami adalah pemberi pinjaman bersertifikat, legal dan internasional, kami menawarkan pinjaman kepada perusahaan-perusahaan Bisnis. Perorangan, perusahaan perusahaan, badan hukum dengan tingkat bunga yang terjangkau 2%. Ini bisa berupa pinjaman jangka pendek atau jangka panjang atau bahkan jika Anda memiliki kredit macet. Kami akan memproses pinjaman Anda segera setelah kami menerima aplikasi Anda. Kami adalah lembaga keuangan independen. Kami telah membangun reputasi yang sangat baik selama bertahun-tahun dalam menyediakan berbagai jenis pinjaman kepada ribuan pelanggan kami. Kami menawarkan pinjaman Pendidikan, pinjaman Bisnis, pinjaman rumah, pinjaman pertanian, pinjaman pribadi, pinjaman mobil dengan riwayat kredit baik atau buruk. Jika Anda tertarik dengan penawaran pinjaman kami di atas, Anda disarankan untuk mengisi informasi di bawah ini dan kembali kepada kami untuk lebih jelasnya. Anda dapat menghubungi kami melalui email ini gracealexanderloancompany@gmail.com kami akan merespons Anda segera setelah kami menerima rincian aplikasi pinjaman Anda di bawah ini.

    1) Nama lengkap:
    2) Tanggal lahir:
    3) Jenis Kelamin:
    4) Status perkawinan:
    5) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
    6) Durasi Pinjaman:
    7) Negara:
    8) Negara:
    9) Alamat:
    10) Telepon:
    11) Penghasilan bulanan:
    12) Pekerjaan:
    13) Agama:
    14) Apakah Anda pernah mengajukan pinjaman sebelumnya? Jika ya sebutkan nama perusahaan
    Kontak
    gracealexanderloancompany@gmail.com
    WhatsApp ::: +14077925682 [Hanya Obrolan]
    Nomor Telepon +14077925682 [Hanya Panggilan]
    untuk perhatian segera.
    Buka 24 jam dalam 7 hari seminggu.

    ReplyDelete
  5. Nama saya Elang Endah Saya seorang wanita bisnis di Indonesia dan saya bepergian ke negara lain karena bisnis, saya beberapa waktu yang lalu saya memiliki kemunduran dalam bisnis saya karena seseorang yang saya percayai begitu banyak berbohong kepada saya dan mengambil banyak uang saya. modal dengan harapan mengirimi saya barang. Saya mulai mencari bantuan dan seorang teman memperkenalkan saya ke Arab Credit Group Beberapa bulan yang lalu, saya takut karena cerita yang saya dengar tentang pinjaman online sebelumnya, tetapi saya berkata pada diri sendiri bahwa saya harus mencobanya, setelah menyelesaikan semua persyaratan yang saya miliki. pinjaman sebesar 700jt telah ditransfer kepada saya dan hari ini saya sepenuhnya kembali ke bisnis, jika Anda memiliki tantangan keuangan atau Anda mencari modal untuk memulai bisnis Anda sendiri di sini adalah kesempatan Anda, jika mereka dapat membantu saya tahu mereka akan membantu Anda juga . hubungi Arab Credit Group hari ini dan Anda akan senang melakukannya.

    Detail saya
    nama: Elang Endah
    email: elangendah7@gmail.com

    hubungi Arab Credit Group menggunakan.
    Perusahaan: Arab Credit Group 
    Email: Arabcreditgroup@gmail.com

    ReplyDelete
  6. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  7. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete